Еколошки мониторинг слатких вода – мастер
- Курикулум
- Циљеви студијског модула
- Компетенције дипломираних студената
Прва година - II циклус студија
Редни број | Шифра предмета | Назив предмета | Статус (О-И) | Условљени предмети | Семестар | П | В | ЛВ | ECTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TF-1-2-EMSV-01-1-001-1-6-3-0-2 | Акватична екотоксикологија | О | не | 1 | 3 | 0 | 2 | 6 |
2 | TF-1-2-EMSV-01-1-002-1-6-3-0-2 | Tехнологијe заштите вода | О | не | 1 | 3 | 0 | 2 | 6 |
3 | TF-1-2-EMSV-01-1-003-1-6-3-2-0 | Конзервација биодиверзитета | О | не | 1 | 3 | 2 | 0 | 6 |
4 | TF-1-2-EMSV-01-1-004-1-6-3-0-2 | Инжењерство заштите животне средине | О | не | 1 | 3 | 0 | 2 | 6 |
5 | TF-1-2-EMSV-01-2-005-1-6-3-0-2 | Микробиологија површинских вода | И1 | не | 1 | 3 | 0 | 2 | 6 |
6 | TF-1-2-EMSV-01-2-006-1-6-3-0-2 | Теренска пракса у мониторингу вода | И1 | не | 1 | 3 | 0 | 2 | 6 |
7 | TF-1-2-EMSV-01-1-007-2-6-3-2-0 | Еколошки пројекти | О | не | 2 | 3 | 2 | 0 | 6 |
8 | TF-1-2-EMSV-01-2-008-2-6-3-2-0 | Методологија научно -истраживачког рада у екологији | И2 | не | 2 | 3 | 2 | 0 | 6 |
9 | TF-1-2-EMSV-01-2-009-2-6-3-2-0 | ЕУ и регионална регулатива у мониторингу слатких вода | И2 | не | 2 | 3 | 2 | 0 | 6 |
10 | TF-1-2-EMSV-01-1-010-2-18-0-0-16 | Мастер рад | О | 2 | 0 | 0 | 15 | 18 | |
УКУПНО | 21 | 6 | 23 | 60 |
- Поред општих циљева академског студија првог циклуса који се односе на стицање мултидисциплинарног знања у области биологијe, додају се и посебни циљеви, као што су ефикасно и рационално високо образовање стручно-научних кадрова кроз наставни план и програм са већим бројем предмета чији се садржаји претежно односе на најновија достигнућа у области еколошког мониторинга.
- Оваквим системом студирања биће студентима омогућено стицање општих знања из биолошких наука али уједно и усмјеравање ка специфичним научним областима од интереса.
- Планирани циљеви ће се постићи ангажовањем наставног кадра са признатим научним резултатима који су способни да студенте уведу у методологију истраживачког и научног рада, како са теоретског аспекта тако и са аспекта даље практичне примјене.
- Такође, један од важних циљева студија другог циклуса јесте и стручно-научна оспособљеност кандидата за наставак образовања, односно трећи циклус студија (докторски студиј).
- показати шире знање из биологије, хемије, биохемије, екологије, екотоксикологије, микробиологије и других наука које омогућава обављање стручног и научног рада и одговорно дјеловање у својој области;
- повезати елементе физичких, хемијских и биолошких механизама битних за квалитет и одрживост екосистема са стручним и научним знањем из области екологије и заштите животне средине;
- показати шире знање из области биологије и екологије и повезати их са знањима из одговарајућих области хемије, физике, математике и технологије у циљу обављања стручног и научног рада и одговорног деловања у својој области;
- класификовати знања из различитих области на промишљен начин и извлачити систематске закључке из њих, те рјешавати комплексне проблеме.
- упознати се са новим задацима на систематичан и брз начин;
- анализирати и рјешавати проблеме са научног аспекта, чак и када су они непотпуно формулисани или формулисани на неуобичајен начин, пружајући спектар могућих рјешења;
- примијенити научни приступ у реалним еколошким проблемима;
- примијенити различите статистичке, аналитичке и нумеричке методе и програмске алате у рјешавању еколошких проблема;
- препознати потребу за налажењем, прибављањем и дистрибуирањем научних информација;
- развити пројектна рјешења из области екологије, укључујући проблеме из подручја заштите животне средине;
- примијенити различите технике и технологије из подручја екологије потребних за планирање, вођење и управљање постојећим и новим техникама;
- познавати и примијенити принципе и методе процјене опасности/ризика, као и знања о поступку процјене опасности/ризика, оцијенити ризик и израдити план мјера;
- познавати и примијенити принципе и технике мјерења физичких и хемијских параметара животне средине, интерпретирања резултата и предлагања мјера за смањење ризика и заштитне мјере;
- планирати и обављати независно теоријско и експериментално истраживање;
- интерпретирати предности и недостатке најновијих достигнућа у подручју истраживања;
- испитивати и процјењивати примјену нових технологија.
- показати способност активне сарадње у тимовима које сачињавају стручњаци различитих профила и нивоа компетенција;
- показати способност дјелотворног рада и комуникације у националном и међународном окружењу;
- разумијети професионалну и етичку одговорност;
- учити самостално, и препознати потребу за доживотним учењем.