Mарија Јевтић је дипломирани инжењер технологије, запослен у компанији Зеохем д.о.о. из Зворника која се бави производњом и паковањем зеолита и хроматорграфских гелова. Марија ради као шеф контроле квалитета. На ТФЗВ дипломирала је на студијском програму Хемиска технологија 2003. године.
Овде ће нам Марија изнијети своја мишљења како је на њу утицало искуство студирања на ТФЗВ – у те зашто многи будући студенти требају да размисле о упису ТФЗВ.
У чему уживате на својој тренутној позицији?
У компанији Зеохем д.о.о. радим као шеф контроле квалитета на пословима контроле и квалитета зеолита и силика гелова.. Посао је веома динамичан и интеренсантан, са сталном могућношћу учења и усавршавања, кроз сарадњу са великим бројем људи и пословних партнера. Поред овога, изазов ми је и рад на најсавременијим уређајима као и константан развој и раст наше компаније на свјетском тржишту.
Којим врстама пројеката се бави Ваш тим?
Мој тим се бави контролом производа (специјалних зеолита, силика гелова и сл.) од улазне сировине до финалног производа како би нашим купцима обезбједили захтјевани квалитет користећи међународне стандарде испитивања.
Производи које ми нудимо тржишту су високог квалитета који се користе у разним индустријама као што су фармацеутска, хемијска али и многе друге.
Такође, бавимо се и развојем нових производа који ће задовољити наше тренутне као и нове купце широм свијета. Развијамо нове производе са оптималним перформансама за постојеће и нове примјене.
Како Вас је искуство студента Технолошког факултета Зворник припремило за тренутну позицију?
Током студирања сам упознала многе пријатеље и та пријатељства трају још увијек. Данашње студијске колеге су сутра пословни сарадници.
Завршен факултет за развој стручних вјештина је први али и најважнији корак. Учењем, истрајним и напорним радом стиче се улазница за тржиште рада и почетак професионалне каријере.
Сваки посао је другачији, тако да ћете сва знања и вјештине које сте стекли на факултету надоградити са годинама и наравно искористити их у раду.
Да можете да поновите искуство студирања, да ли бисте нешто другачије учинили?
Корисна опција на факултету би требала бити комуникација са послодавцима, односно посјете индустрији. Да се успостави бољи и успјешнији контакт између студента и послодавца да би се студентима после завршетка студија омогућило остваривање каријере, а и студенти би могли да знају шта да очекују после студија.
Савјетовања и едукације у облику радионица, знатно више практичних вјежби и друге активности намјењене развоју професионалних вјештина које су јако значајне у пословној комуникацији.
Које су две или три ствари на које би студенти требали да обрате пажњу током студирања јер су важне и припремају их за професионалну каријеру?
Друштвени живот је веома битан и никад га не треба заборавити јер се на тај начин стичу комуникацијске вјештине као и способност тимског рада, што је потребно за рјешавање захтјевних проблема и задатака, што је основни предуслов за стицање успјеха.
Страни језици су данас неопходни за професионалну каријеру и комуникацију.
Који савјет имате за студенте који размишљају о каријери у истом или сродном сектору?
Мој савјет је да буду свјесни да њихов професионални развој почиње још на факултету. Да буду упорни и да непрестано раде на себи.
Испољите своју мотивацију за учење, заинтересујте се за предмете, омогућите професорима и асистентима да вас упознају, представите себе као особу од иницијативе која ријешава дилеме и проблеме на које наиђе.
Будите упорни у потрази за послом, не одустајте лако, борите се за себе. Сваки вас напор, труд и залагање ће бити примјећен и једном награђен.
Да сте у могућности да запослите недавне дипломце Технолошког факултета Зворник, које би особине тражила ваша организација?
Ми у компанији Зеохем д.о.о. функционисемо као један тим, сваки члан тима је подједнако важан и вриједан поштовања.
Желимо да запослимо људе који су спремни да уче и прихвате нове задатке и сазнања. Тимски рад је веома битан предуслов за рад и сарадњу са колегама. Рјешавање проблема и спремност да се реагује у моменту. Поред теоретског знања са факулета потребно је спремност и жеља за даљим едуковањем.